مزايا و تهديدات سرويس های Email رايگان New Page 1



ساير




 

 

 

SAKHA RAVESH CO.

 ا مروز

 پنجشنبه  4  خرداد  1396  2017  May  25   Thursday ToDay
صفحه اصلی  مقالات نکته هادايره المعارف خودآموزها | تازه ها خود آزمون ها  

  نسخه قابل چاپ

 عنوان

 نويسنده

  مشاهده

 مزايا و تهديدات سرويس های Email رايگان

 مديريت آموزش

8274

با توجه به جایگاه داده در عصر حاضر و  لزوم نگاه جامع به این مقوله مهم ، بر آن شدیم تا محوریت فعالیت های خود را بر  روی این موضوع متمرکز نمائیم . از این رو گروه فابک با شعار فناوری اطلاعات برای کسب وکار شکل گرفت و  خدمات خود  را از طریق  سایت www.fabak.ir  به مخاطبان محترم عرضه می نماید

 

مزايا و  تهديدات سرويس های Email  رايگان

مزايا و  تهديدات سرويس های Email  رايگان
با اين که سرويس های Email رايگان گزينه ای مناسب برای ارسال نامه های شخصی می باشند ولی نمی بايست از آنان به منظور ارسال پيام های الکترونيکی حاوی اطلاعات حساس استفاده نمود .

مزايای سرويس های  Email  رايگان
تعداد زيادی از ارائه دهندگان خدمات ، سرويس های Email  رايگانی را در اختيار علاقه مندان قرار می دهند . ياهو ، hotmail و Gmail نمونه هائی در اين زمينه می باشند  که کاربران عموما" با استفاده از يک رابط کاربر مبتنی بر مرورگر می توانند به صندوق پستی خود دستيابی داشته باشند . يکی از جذابترين مزايای اينگونه سرويس ها ، رايگان بودن آنان است  که توانسته است توجه مخاطبان را به سوی خود جلب نمايد. سرويس های فوق دارای مزايای متعدد ديگری نيز می باشند :

  • امکان دستيابی فراگير  و فرامکانی : برای دستيابی به صندوق پستی خود می توان از هر کامپيوتری که دارای شرايط لازم به منظور اتصال به اينترنت است ، استفاده نمود .

  • ويژگی های رقابتی : با توجه به ماهيت رقابتی بودن سرويس های فوق ، هر يک از آنان سعی می نمايند که به منظور جذب مخاطبان بيشتر، اقدام به ارائه ويژگی ها و يا سرويس های اضافه ای نظير افزايش فضای ذخيره سازی صندوق پستی ، فيلترينگ spam و حفاظت در مقابل ويروس ها نمايند .

  • قابليت های اضافه : ارائه دهندگان اينگونه سرويس ها به منظور جذب مشتريان بيشتر علاوه بر ارائه ويژگی ها و سرويس های اضافه ، اقدام به ارائه سرويس ها و يا نرم افزارهای خاصی نظير Instant messaging می نمايند تا از اين رهگذر کاربران بيشتری را راغب به استفاده از سرويس های ارائه شده نمايند .

  • آدرس های ثانويه : آدرس های Email رايگان می توانند به عنوان ابزاری موثر در جهت کاهش spam نيز مطرح گردند. مثلا" در موارد متعددی نظير خريد online از طريق اينترنت، می توان در مقابل ارائه آدرس Email اصلی خود از اينگونه آدرس ها استفاده نمود .

تهديدات مرتبط با سرويس های رايگان پست الکترونيکی
با اين که سرويس های رايگان پست الکترونيکی دارای مزايای متعددی می باشند ، ولی نمی بايست از آنان به منظور ارسال اطلاعات حساس استفاده نمود . با توجه به عدم پرداخت هزينه ای خاص جهت استفاده از اينگونه سرويس ها ، سازمان مربوطه ممکن است دارای يک الزام قانونی مستحکم به منظور حفاظت شما در مقابل انواع تهديدات و يا ارائه بهترين سرويس نباشد .  برخی از تهديدات و خطرات مرتبط با اين نوع آدرس های Email رايگان عبارتند از :

  •  امنيت : در صورتی که رمزعبور ، اطلاعات مربوط به login و يا پيام ها به صورت  plain text ارسال گردد ، همواره امکان رهگيری آنان وجود خواهد داشت . در صورتی که يک ارائه دهنده سرويس از رمزنگاری مبتنی بر SSL استفاده می نمايد، پيشنهاد می گردد که حتما" از اين ويژگی به منظور حفاظت اطلاعات ارسالی ، استفاده گردد .

  • محرمانگی : کاربران به منظور استفاده از سرويس های Email رايگان هزينه خاصی  را پرداخت نمی نمائيد ولی ارائه دهندگان سرويس برای تامين مخارج خود می بايست از راهکارها و روش های خاصی استفاده نمايند . تبليغات و يا  عرضه اطلاعات کاربران به ساير بنگاه های تجاری از جمله روش های کسب درآمد برای اينگونه ارائه دهندگان سرويس های Email رايگان است . قبل از استفاده از اينچنين سرويس هائی لازم است که در ابتدا سياست های محرمانگی اطلاعات اينگونه مراکز به دقت مطالعه گردد تا مشخص شود  که نحوه برخورد آنان با اطلاعات کاربران  نظير نام ، آدرس پست الکترونيکی و آدرس های موجود در ليست تماس به چه صورت است .
    در صورتی که قصد داريد از يکی از آدرس های Email رايگان به عنوان آدرس پست الکترونيکی محل کار خود استفاده نمائيد ، می بايست اين موضوع را با کارفرمای خود در ميان گذاشته تا همخوانی آن با سياست های امنيتی سازمان مربوطه بررسی و تائيد گردد .

  • اعتماد پذيری : با اين که کاربران می توانند از طريق هر کامپيوتر به صندوق پستی خود دستيابی داشته باشند ، ولی می بايست اين اطمينان حاصل گردد که صندوق پستی در زمانی که به وجود آن نياز است در دسترس خواهد بود . در اين رابطه لازم است با سياست های ارائه دهندگان اينگونه خدمات در خصوص نحوه و کيفيت ارائه سرويس ها آشنا شده تا دقيقا" مشخص گردد که آنان قصد ارائه چه نوع خدماتی را و با چه کيفيتی دارند . مثلا" در صورتی که آنان اقدام به ارائه سرويس ننمايند و يا صندوق پستی به هر دليلی حذف و يا ناپديد گردد ، آيا می توان پيام ها را بازيابی نمود؟ آيا ارائه دهندگان اينگونه سرويس ها اين امکان را در اختيار شما قرار می دهند که بتوان پيام ها را download و بر روی کامپيوتر خود آرشيو نمائيد ؟ ميزان کارآئی و نحوه ارائه سرويس به چه صورت است ؟ آيا در ساعات خاصی از شبانه روز کارآئی آن کاهش پيدا می نمايد و عملا" امکان استفاده از صندوق پستی وجود نخواهد داشت ؟ 



جستجو

مقالات                 
دايره المعارف       
دوره های آموزشی


 

 

مشاهده گروه ها



              

 

 تهيه شده در شرکت سخا روش -  1382